Новини декади


 9 грудня 2019 року в Петрівському районі розпочалася адресна методична декада з проблеми "Організація та впровадження інклюзивної освіти в закладах освіти району".
З вітальним словом до учасників декади звернулася Лариса Голодюк, професор кафедри теорії і методики середньої освіти комунального закладу "Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського ". Зазначила, що одним з основних завдань методичної служби є побудова нової гнучкої моделі регіонального методичного  сервісу, яка б оперативно і кваліфіковано реагувала на потреби суб'єктів  педагогічної діяльності і успішно вирішувала завдання сьогодення.

Григорій Москалець,  директор комунальної установи "Петрівський районний центр із обслуговування закладів освіти", акцентував увагу на необхідності задоволення актуальних освітніх потреб педагогів щодо організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти.
Працівники комунального закладу "Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського" Людмила Кірішко,  Тетяна Бражнікова провели круглий стіл з проблеми "Організація освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами в закладах освіти".  Під час круглого столу дали відповідь на запитання та надали онлайн-консультації педагогічним працівникам,  які працюють в умовах інклюзивного навчання.

Матеріали першого дня адресної методичної декади.

      Другий день декади розпочався на базі Чечеліївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, філії Новостародубської загагальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів. Людмила Кірішко провела з учасниками декади вправу "Пізнай себе". Вправа спрямована на пізнання себе, розуміння свого внутрішнього світу, самопізнання та саморозвитку, а також позитивного ставлення до себе та інших.
 




 Особливості організації освітнього процесу з дітьми з особливими освітніми потребами в Чечеліївській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів,  філії Новостародубської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів висвітлила Лариса Яротник,  заступник завідувача філії з навчально-виховної роботи.  Особлива увага в закладі приділяється спільній співпраці педагогів із батьками дитини. Основою позитивного досвіду інклюзивного навчання в закладі є небайдужість колективу до майбутнього кожної дитини. 

     Учасники декади відвідали урок географії,  корекційно-розвиткове заняття з лікувальної фізкультури та корекційне заняття психолога.
 Під час уроку слід відмітити ефективну взаємодія вчителя з асистеном вчителя. Спільна діяльність спрямована на побудову сприятливого середовища для засвоєння необхідного матеріалу учнями (Олена Новохатько, учитель географії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, Анжела  Цебан, асистент учителя).

 Відвідані корекційно-розвиткові заняття були вибудувані до вимог проведення та зорієнтовані на розвиток дитини з особливими освітніми потребами (Ольга Охват, учитель фізичної культури, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, Тетяна Деркач,  практичний психолог,  спеціаліст першої кваліфікаційної категорії).
      У другій половині дня учасники заходу працювали на базі Новостародубської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів. Було відвідано урок української мови у 6 класі з теми "Відмінювання іменників першої відміни" (Тетяна Кударенко, вчитель української мови, Світлана Коваленко, асистент вчителя).  Урок був підготовлений відповідно до рівня знань учнів, в тому числі учня з особливими освітніми потребами. Під час уроку використовувалися не лише вправи з підручника, а й багато різноманітної наочності, додаткового дидактичного матеріалу. Особистісно-орієнтоване спрямування освітнього процесу забезпечував асистент вчителя.
     Корекційно-розвиткове заняття із соціально-побутового орієнтування з теми "Правила етикету: спілкування з однолітками та старшими" було проведене Нелею Ситник, вчителем початкових класів. Заняття спрямоване на подолання небажаю поведінки шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.
 
Матеріали другого дня адресної методичної декади.


      В рамках проведення адресної методичної декади розпочався Бенч-маркінг "Інклюзивна освіта: рівні можливості - рівні права" на базі Балахівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів, філії Новостародубської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів. Були відвідані уроки з української мови, з математики та корекційно-розвиткове заняття з розвитку мовлення.
      Урок української мови з теми "Порівнюємо художні твори" у другому класі провела Людмила Дяченко, вчитель початкових класів. Слід відмітити, у класі немає асистента вчителя. Вчитель продумав всі етапи уроку з урахуванням особистісно орієнтованого підходу. Під час виконання завдань уроку були залучені всі учні, в тому числі  учень з особливими освітніми потребами, що в деяких випадках зовсім не можливо без асистента вчителя.  
      Урок математики з теми "Прості задачі на обчислення тривалості події, дати її початку, дати закінчення події" у 4 класі провела Олена Данильчук, вчитель початкових класів з допомогою Тетяна Єрмакової, асистента вчителя. Урок був побудований із врахуванням, таких особливостей, як: простий виклад матеріалу, повторюваність, поглиблений диференційований підхід, предметно-наочний та практичний характер. Асистент вчителя вдало допомагала всі учням класу, адже учню з особливими освітніми потребами постійний супровід не потрібен.
      Корекційно-розвиткове заняття провела Леся Чудна, учитель української мови та літератури. Заняття  було зорієнтоване на потреби учениці з особливими освітніми потребами та містило різні види завдань.
      При вивчені документації щодо інклюзивного навчання слід відмітити чіткість, правильність заповнення індивідуальної програми розвитку учнів з особливими освітніми потребами.
     Наступним закладом була відвідана Володимирівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів, філія Ганнівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів. Особливо цікавий, неординарний був бінарний урок з математики та історії "Українське козацтво в битвах і походах. Площа прямокутника та квадрата". Бінарний урок провели  Неля Дудник, учитель історії, Наталія Лісайчук, учитель математики та Валентина Тузніченко, асистент вихователя. Урок такого формату позитивно вплинув на сприймання матеріалу учнем з особливими освітніми потребами, який активно брав участь протягом усього уроку.

     Антоніна Голощук продемонструвала фрагмент заняття з корекції розвитку з теми "Аналіз казкових сюжетів, виділення вчинків героїв, риси їхнього характеру" з використанням казкотерапії. Заняття було спрямоване на розуміння дружби та дружніх стосунків. Учнем була викладена певна схема дій казкових героїв та здійснений зв'язок між причиною та наслідком, що  впливає на розвиток емоційно-вольової сфери учня з особливими освітніми потребами


Матеріали третього дня адресної методичної декади.

    Працівниками КЗ "КОІППО імені Василя Сухомлинського" проведено тренінг з проблеми "Компоненти успішної реалізації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти" на базі КЗ "Петрівське навчально-виховне об'єднання "загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - гімназія".
   Тетяна Бражнікова, методист ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти висвітлила питання психолого-педагогічної оцінки розвитку учня для забезпечення якісної участі в освітньому процесі, диференційованого викладання, моделювання корекційно-розвиткового заняття та здійснення моніторингу стану розвитку учня.

       Людмила Кірішко, методист обласного навчально-методичного центру освітнього менеджменту та координації діяльності методичних служб акцентувала увагу на професійно-кваліфікованому напрямі науково-методичного супроводу організації інклюзивного навчання.

     В тренінгу брали участь 27 педагогічних працівників закладів освіти Петрівського району Кіровоградської області. По завершенні тренінгу учасники отримали сертифікати підвищення кваліфікації КЗ "КОІППО імені Василя Сухомлинського".

Матеріали четвертого дня адресної методичної декади.



    За програмою адресної методичної декади була відвідана комунальна установа "Петрівський інклюзивно-ресурсний центр". Фахівці центру розкрили особливості проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини та корекційно-розвиткових занять. Тамара Гребеневич, директор центру висвітлила напрямки співпраці з місцевою громадою для підтримки закладів освіти з інклюзивним навчанням.
      Методисти КЗ "КОІППО імені Василя Сухомлинського" із працівниками КУ "Петрівський районний центр із обслуговування закладів освіти" проаналізували ефективність проведення адресної методичної декади в закладах освіти Петрівського району. І надали рекомендації щодо здійснення науково-методичного супроводу організації освітнього процесу в закладах освіти.

Матеріали п'ятого дня адресної методичної декади. 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Загальна кількість переглядів сторінки