2 день


10 грудня 2019 року

День відкритих уроків
Мета: аналіз умов організації освітнього процесу з дітьми з особливо освітніми потребами, формування та розвиток освітнього середовища класу, уроку, використання педагогами інноваційних технологій, форм і методів навчання, спостереження за творчою діяльністю педагогів, педагогічною технікою.
Методичний десант
«Психолого-педагогічний  супровід дітей з особливими освітніми потребами  в умовах інклюзивного навчання»

Чечеліївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів,
філія Новостародубської загальноосвітньої школи І-ІІІ  ступенів

Формування позитивного ставлення до себе і до інших. Вправа «Пізнай себе».
Людмила Кірішко, методист обласного навчально-методичного центру освітнього менеджменту та координації діяльності методичних служб комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського».

Урок географії з врахуванням індивідуалізації та диференціації викладання предмету з теми «Рудні та нерудні корисні копалини: басейни, райони залягання та видобутку. Мінеральні води та грязі. Проблеми раціонального використання мінеральних ресурсів» (8 клас).
Олена Новохатько, учитель географії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії.
Анжела Цабан, асистент учителя.


Ольга Охват, учитель фізичної культури, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії.

Корекційне заняття з проблеми «Ти – особливий, ти – потрібний» (3 клас).
Тетяна Деркач, практичний психолог, спеціаліст першої кваліфікаційної категорії.

Партнерство в інклюзивному навчанні. Акваріум.
Наталія Дорошенко, практичний психолог КУ «Петрівський ІРЦ».
Ніна Гончаренко, логопед КУ «Петрівський ІРЦ».
Людмила Мовчан, методист РМК КУ «Петрівський РЦОЗО».

Новостародубська  загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Тетяна Кударенко, вчитель української мови.
Світлана Коваленко, асистент вчителя. 


         Неля Ситник, вчитель початкових класів


Калейдоскоп думок  «Аналіз відвіданих уроків».
Підбиття підсумків проведення методичного десанту.
Людмила Кірішко, методист обласного навчально-методичного центру освітнього менеджменту та координації діяльності методичних служб комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського».
Тетяна Бражнікова, методист ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського».


Робота з документами щодо організації та впровадження інклюзивного навчання  в  закладі освіти.
Людмила Кірішко, методист обласного навчально-методичного центру освітнього менеджменту та координації діяльності методичних служб комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського».
Тетяна Бражнікова, методист ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського».



Поради для вчителів, асистентів учителів, корекційних педагогів,
які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами
в умовах закладів загальної середньої освіти 
1. Вчитель інклюзивного навчання, асистент вчителя повинен знати причини відставання дітей з особливими освітніми потребами, усвідомлювати необхідність у процесі формування знань і вмінь, опиратися на менш ушкоджені або збережені ланки їхньої особистості, вміти одночасно і допомагати, і вимагати, бути лагідним і рішучим, фіксувати увагу не на промахах і помилках, а на досягненнях, проявляти оптимізм і підтримувати віру у можливості дитини.
2. Педагог повинен підходити до учня з позиції позитивного ставлення, щоб дитина навчилася сприймати свою ваду як одну із своїх якостей, що виокремлює її з-посеред інших, і не більше того.
3. Сприяти просуванню психічного розвитку дитини через їхню особистісну діяльність та співпрацю із дорослими.
4. Навчання має носити практичну спрямованість через доступну дитині діяльність (предметну, ігрову, комунікативну, трудову), що дозволяє забезпечити можливість використання та закріплення навичок, що роблять їх власним досвідом дитини, формують в неї вміння адаптуватися до соціального середовища.
5. Види допомоги, які надаються кожній дитині повинні носити індивідуальний характер.
6. Педагог повинен підходити до учня з позиції позитивного ставлення, щоб дитина навчилася сприймати свою ваду як одну із своїх якостей, що виокремлює її з-посеред інших, і не більше того.
7. Педагогові варто частіше зустрічатися із батьками дитини, інформуючи їх, як про успіхи, так і про труднощі.
8. Сприяти соціальному розвитку дітей застосовуючи такі стратегії роботи:
- дотримання усталеного розпорядку дня, постійного плану дій;
- сприяння залучанню дітей до груп;
- зосередження уваги на зусилля, а не на результат;
- навчання дітей співчувати і допомагати іншим;
- використання позитивного підкріплення;
-навчання дітей відповідальності.
9. Для успішного залучення дітей із особливими освітніми потребами необхідне позитивне ставлення до цього процесу педагогічного колективу, ефективна взаємодія вчителів з іншими фахівцями і відповідними організаціями з дотриманням таких принципів:
- відверто обговорюйте відмінності дітей;
- плануйте заняття так, щоб була можливість проводити оцінювання та індивідуалізоване навчання кожного учня;
- надавайте дітям змогу діяти самостійно;
- заохочуйте колективні види діяльності, щоб сприяти соціальному розвитку усіх дітей;
- створіть у дитячому колективі атмосферу доброзичливості, справедливості й терпимості;
- надавайте індивідуальну підтримку, але при цьому не відокремлюйте дітей з особливими потребами від основної групи дітей;
- намагайтеся наблизити навчальні завдання до потреб і можливостей такої дитини;
- співпрацюйте з логопедом, психологом, лікарями в одній команді.
10. Вчитель має використовувати сучасні ефективні педагогічна підходи: зокрема: збирати щонайбільше відомостей про дітей, створювати можливості для практичного навчання, враховувати сильні риси і потреби кожного, спостерігати, оцінювати і планувати навчання дитини, працювати спільно із іншими членами колективу.

14 коментарів:

  1. Дякую Людмилі Миколаївні за позитивне налаштування учасників методичного десанту.
    Адміністрації та педагогічному колективу Чечеліївської ЗШ І-ІІІ ступенів подяка за цікавий, продуктивний, насичений захід, вдале поєднання форм роботи.
    Творчої наснаги Вам. Ви молодці!

    ВідповістиВидалити
  2. Доброго дня. Зі словами подяки хочу звернутися до всіх учасників семінару. Дякую за позитивний, емоційно насичений семінар.Бажаю, Всім учасникам, любові, достатку, творчих здобутків!

    ВідповістиВидалити
  3. Велика подяка організаторам методичного десанту за проведення заходу, злагодженість роботи колективу, високий рівень підготовки та проведення практичних занять.

    ВідповістиВидалити
  4. Неля Ситник. Під час методичного десанту змогла продемонструвати власний досвід роботи з дітьми з ООП, поділитися методичними напрацюваннями, отримала відгуки та рекомендації фахівців центру.

    ВідповістиВидалити
  5. Працюю в інклюзивному класі як асистент вчителя. Під час калейдоскопу думок «Аналіз відвіданих уроків» обговорили питання ролі асистента вчителя на уроці та взаємодії вчителя-асистента вчителя.

    ВідповістиВидалити
  6. Як учасник методичного десанту провела урок з української мови в інклюзивному 6 класі, продемонструвала власну педагогічну техніку. Відзначу позитивне, доброзичливе ставлення методистів центру до педагогічних працівників закладу, які надали методичну допомогу з методики проведення уроку із застосуванням диференційованого та індивідуального підходів, позитивно оцінили методи і прийоми роботи з дітьми з ООП.

    ВідповістиВидалити
  7. Хочеться висловити подяку організаторам районного семінару-практикуму за цікаву, плідну роботу.
    Учасники із задоволенням брали участь у тренінгу на формування позитивного ставлення до себе і до інших, який провела Людмила Кірішко.
    Про партнерство в інклюзії та особливості організації освітнього процесу з дітьми з ОПП говорила Тетяна Бражнікова.
    На уроці географії у 8 класі учительці Олені Новохатько вдалося реалізувати компетентнісний підхід до освіти в умовах інклюзивного класу через включення учнів з особливими освітніми потребами до активної навчально-пізнавальної діяльності.
    Цікаво пройшов калейдоскоп думок «Учительський діалог», де учасники висловили своє бачення щодо проблеми психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання.
    Єрмакова Т.Є. – учитель Балахівської ЗШ І-ІІ ступенів, філії Новостародубської ЗШ І-ІІІ ступенів.

    ВідповістиВидалити
  8. Отримала позитивні враження від другого дня методичної декади. Стала учасницею активної вправи «Пізнай себе», де Людмила Миколаївна допомогла сформувати позитивне ставлення до себе і до інших. Як учителю фізичної культури корисним був перегляд відеозапису корекційно-розвиткового заняття з лікувальної фізкультури вчителя Охват О. В. Запозичила методику проведення занять з дітьми з ООП: вправи з м’ячем, вправи на рівновагу на гімнастичній лаві, розвиток координаційних здібностей за допомогою дошки балансування.

    ВідповістиВидалити
  9. Відзначу позитивну атмосферу спілкування усіх учасників методичної декади. Навчання, аналіз відкритих уроків і корекційних занять, обговорення ситуацій шкільного життя, поведінки і навчання дітей з особливими освітніми потребами, їх психолого-педагогічної характеристики, пошук щляхів вирішення дитячих проблем, а також рекомендації і пропозиції, надані методистами - є підґрунтям успішної реалізації завдань інклюзивного навчання.

    ВідповістиВидалити
  10. Другий день методичної декади був насиченим, цікавим і пізнавальним. Вправи, проведені Кірішко Л. М., вважаю будуть доречними також в роботі з педагогами та учнями. Рекомендації Бражнікової Т. О. щодо створення партнерства в інклюзії допоможуть мені як практичному психологу в повсякденній діяльності.

    ВідповістиВидалити
  11. Адресна методична декада - важлива і корисна справа. Дякуючи Кірішко Л.М., Бражніковій Т.О., методистам Петрівського РЦОЗО, працівникам Петрівського ІРЦ та ЧечеліївськоЇ ЗШ І-ІІІ ступенів, філії Новостародубської ЗШ І-ІІІ ступенів, учителі та асистенти вчителів нашого району отримали можливість побачити, як слід залучати учнів з ООП до активної навчально-пізнавальної діяльності, як слід використовувати метод сторітелінгу з метою розвитку логічного мислення дитини з ООП, побачити співпрацю вчителя та асистента вчителя на уроці в інклюзивному класі. Усі заходи третього дня декади цікаві, змістовні, корисні. Особливо відзначити хочеться корекційне заняття з психологом Деркач Тетяною з теми "Ти - особливий, ти - потрібний". Дуже вдячна всім, хто підготував для нас адресну методичну декаду.

    ВідповістиВидалити
  12. Хочу поділитися враженнями від другого дня методичної декади. Якщо говорити вцілому, то загальне враження позитивне. Та все ж найяскравішим для мене справило корекційне заняття психолога Т.Г.Деркач. Тема заняття: "Ти-особливий, ти-потрібний". Лише спостерігаючи за роботою Тетяни Григорівни з дівчинкою, навіть я відчула себе особливою і потрібною. Висловлюю найщирішу подяку.

    ВідповістиВидалити
  13. Другий день методичної декади був надзвичайно цікавим, насиченим та корисним.Дуже вдячна Л.Кірішко, Т.Бражніковій та методистам Петрівського РЦОЗО. Тамара Гребеневич

    ВідповістиВидалити

Загальна кількість переглядів сторінки