5 день


13 грудня 2019 року

Аналіз якості та змісту заходів адресної методичної декади

Тамара Гребеневич, директор  комунальної установи «Петрівський  інклюзивно-ресурсний центр».

Аналіз ефективності проведення адресної методичної декади в закладах освіти Петрівського району.
Презентація рекомендацій та порад щодо здійснення науково-методичного супроводу організації освітнього процесу в закладах освіти Петрівського району.
Людмила Кірішко, методист обласного навчально-методичного центру освітнього менеджменту та координації діяльності методичних служб комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського».
Тетяна Бражнікова, методист ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського».

Рекомендації щодо здійснення науково-методичного супроводу організації освітнього процесу в закладах освіти Петрівського району

Комунальній установі «Петрівський районний центр із обслуговування закладів освіти» Петрівської районної ради:
1. З метою виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 18.10.2019 р. №1313 "Деякі питання організації  та впровадження супервізії" забезпечити реалізацію програми підготовки супервізорів.
2. Коригувати процес професійного розвитку педагогічних працівників, стратегії та організації методичної роботи, науково-методичної підтримки вчителів, які працюють з учнями з особливо освітніми потребами. 
3. Формувати тематику за запитом фахівців-педагогів та залучати сертифікованих тренерів-супервізорів для проведення тренінгів, індивідуальних консультацій для якісного впровадження інклюзії у закладах загальної середньої освіти.
4. Здійснювати індивідуальний супровід педагогічних працівників, що спрямований на розвиток їх професійної компетентності та спонукає до процесу саморозвитку.
5. Провести Асистентський тиждень, протягом якого всі асистенти вчителів провели б відкриті позакласні виховні заходи в своїх класах із широким залученням до освітнього процесу  учнів з особливими освітніми потребами.
6. Сприяти налагодженню партнерської взаємодії всіх учасників освітнього процесу інклюзивного навчання.
7. Опрацювати методичні рекомендації організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти за такими джерелами: 
http://inkluz-koippo.edukit.kr.ua/naukovo-metodichne_zabezpechennya/vihovna_robota_gpd/.
8. З метою створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості специфіки інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки дітей з особливими освітніми потребами, підтримки та методичного супроводу професійного розвитку вчителів презентувати досвід роботи педагогічних колективів Чечеліївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, філія Новостародубської загальноосвітньої школи І-ІІІ  ступенів, Новостародубської  загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, Балахівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів, філії  Новостародубської загальноосвітньої школи І-ІІІ  ступенів, Володимирівської загальноосвітньої школи І-ІІ  ступенів, філії Ганнівської загальноосвітньої школи І-ІІІ  ступенів, комунального закладу "Петрівське навчально-виховне об'єднання "загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія" з проблеми «Компоненти успішної реалізації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти та компетентнісний підхід до соціалізації учнів з особливими освітніми потребами».

Керівникам закладів загальної середньої освіти:
1. Відповідно до Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників (затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року №800) забезпечити підвищення кваліфікації педагогічних працівників 
за програмами  підвищення кваліфікації 
-  у напрямі розвитку професійної компетентності асистентів вчителів (розробники Червонець І.В., Молчанова О.М.);
-    у напрямі розвитку професійної компетентності вчителів закладів загальної середньої освіти з інклюзивним та інтегрованим навчанням (розробники Червонець І.В., Молчанова О.М.);
на дистанційних семінарах, тренінгах
-   педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, з проблеми «Організація навчання, виховання та розвитку дітей із особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання» (Червонець І.В., Бражнікова Т.О.);
-  педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти з проблеми «Диференційоване викладання в класі з інклюзивним навчанням» (Червонець І.В.);
-  педагогічних працівників закладів освіти з проблеми «Основи інклюзивного навчання»  (Бражнікова Т.О.).
2. Передбачити стажування педагогічних працівників у закладах освіти, установах, організаціях відповідно до Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників.
3. Створити сторінку на сайті закладу освіти з метою відстеження результатів виконання плану підвищення кваліфікації у поточному році.
4. Забезпечувати постійне поповнення документації інклюзивного класу, документації асистента вчителя засобами сучасних «хмарних технологій»,  що надають можливість одночасно працювати з документами вчителям-предметникам, класному керівнику, психологу.
5. Проводити роз’яснювальну діяльність з батьками щодо необхідності глибокої індивідуальної роботи з дітьми, справжньої педагогічної уваги і педагогічної допомоги на користь дитині для її майбутнього.
6. Презентувати у роботі з батьками переваги освітнього процесу в інклюзивних класах закладу освіти, в дисемінації досвіду, під час звіту за підсумками роботи школи, в розробці стратегії та перспективного плану розвитку школи.
7. Сприяти навчанню вчителів на вебінарах всеукраїнського освітнього порталу «На урок», онлайн-курсах на освітній платформі «EdEra» за програмою «Робота вчителів початкових класів з дітьми з особливими освітніми потребами», «Участь батьків в організації інклюзивного навчання».


1 коментар:

  1. Щиро дякуємо методистам КЗ "КОІППО ім.В.Сухомлинського" Тетяні Олександрівні та Людмилі Миколаївні за надану методичну допомогу фахівцям КУ "Петрівський ІРЦ" . Проведені Вами заходи були цікавими та корисними. Натхнення та успіхів Вам у роботі.

    ВідповістиВидалити

Загальна кількість переглядів сторінки